Terapia ręki
Nauka pisania dla dzieci, terapia ręki:
Wykonywanie dużej ilości prac plastycznych (rysowanie, malowanie, lepienie, wycinanie, wydzieranie – prawidłowe trzymanie przyborów piśmienniczych), odtwarzanie różnorodnych kształtów, kompleksowa pomoc w grafomotoryce, terapii ręki. Wykorzystane również elementy integracji sensorycznej w pomocy motoryki ręki.
Czym jest problem związany z motoryką małą, kiedy dziecku musi pomóc specjalista terapii ręki i motoryki małej?
-
Gdy zauważamy u dziecka zaburzenia napięcia w obrębie kończyny górnej (wzmożone lub obniżone napięcie powinniśmy zgłosić się do specjalisty terapeuty ręki i motoryki małej);
-
Gdy zaniepokoi nas nieprawidłowa postawa ciała dziecka szczególnie w trakcie pisania, rysowania, jedzenia, siedzenia przy stole,
-
problemy z wykonywaniem codziennych czynności (picie z kubka, zapinanie guzików),
-
problemy w zabawach manualnych (układanie małych przedmiotów, lepienie plasteliny),
-
problemy grafomotoryczne (pisanie, malowanie),
-
zaburzenia kontroli wzrokowo-ruchowej,
-
problem z koordynacją ruchową,
-
problem z określeniem ręki piszącej, prawo–leworęczność, lateralizacja– zaburzona lateralizacja która może być przyczyną trudności dziecka w nauce, ponieważ jest związana z mniejszą sprawnością ruchową rąk.
Terapia ręki, motoryki dziecka ma za zadanie usprawnić i poprawić:
-
sprawności ruchowej całej kończyny górnej,
-
udoskonalić sprawności manipulacyjną ręki,
-
poprawić wykonywanie kontrolowanych i precyzyjnych ruchów palców,
-
doskonalić umiejętności chwytu,
-
doskonalić pismo,
-
usprawnić pracę nad koordynacją pomiędzy dłońmi,
-
wspomagać utrzymywania prawidłowej postawy,
-
poprawić koncentrację uwagi
Terapia integracji sensorycznej Warszawa oraz terapia ręki Warszawa zapraszamy do naszej Kliniki